۱۳۹۴ مرداد ۲۱, چهارشنبه

بازداشت استاد ایلیا و اعضای جمعیت الهیون در تاریخ 16 مرداد 94 برای پنجمین بار





به نام آزادی
دستگیری ایلیا «میم» برای پنجمین مرتبه استاد ایلیا میم (پیمان فتاحی) برای پنجمین بار جمعه مورخه 94/5/16 در حدود ساعت 11:30 شب در استان البرز (در مهرشهر) به همراه دو تن از شاگردان به نام های مرتضی رسولیان و رضا الماسیان دستگیر شد. این دستگیری با یورش مسلحانه مأموران دایره ادیان و مذاهب اطلاعات (اداره ادیان وزارت اطلاعات) و تهدید مکرر ایشان به تیراندازی صورت گرفت. شنبه صبح، استاد ایلیا زنجیر شده (دستبند و پابند) در محل ورودی دادگاه انقلاب البرز رؤیت و فیلم کوتاهی از این صحنه ها توسط یکی از شاگردان تهیه شد. 
لازم به ذکر است که پیش از این، استاد ایلیا بنیانگذار و رهبر جمعیت الاهیون (اِل یاسین) در چهار مرحله در سالهای 1386، 1387، 1388، 1391 توسط دایره ادیان و مذاهب اطلاعات، دستگیر و بعد از دوره های مکرر انفرادی و بازجویی های بسیار خشونت بار و توأم با شکنجه هر بار از زندان آزاد شدند. دستگیری های قبلی استاد ایلیا عمدتاً با این اتهامات همراه بود: 

1) اقدام بر علیه امنیت ملی از طریق راه اندازی جمعیت الاهیون (اِل یاسین)

2) تبلیغ بر علیه نظام (جمهوری اسلامی)  از طریق برگزاری جلسات مخفی سخنرانی

3) تبلیغ پلورالیزم مذهبی و لیبرالیزم معنوی ! ! تبلیغ معنویت منهای شریعت و جدایی دین از سیاست !

4) ترویج علوم انحرافی [سبک های تفکر و علوم ذهنی جدید] در جامعه

5) تلاش برای تلفیق ادیان و ایجاد دین التقاطی [پیوند ادیان و تمدن ها؛ تئوری دین جهانی]

6) انتشار کتب آموزشی و تفسیری [تبدیل یافته سخنرانی ها] در سطح کشور (بدون مجوز وزارت ارشاد اسلامی)

دربارۀ علل دستگیری اخیر (16/5/94) اطلاعات دقیقی در دست نیست اما بنابر اظهار نظر شاهدانی که در محل دستگیری بوده اند، مطالب پراکنده ای از مأموران اطلاعاتی در بارۀ دوره های تعلیمات استاد، تفاسیر لیبرال و غیر سنتی از قرآن و کتاب مقدس، انتشار مخفیانه آموزش ها و سخنرانی ها، انتشار جریان های معنوی وارداتی در ایران [ مسیحیت نوین، کابالا، تولتک، عرفان دالایی لاما ...] و اندیشه های مرتبط با لیبرال دموکراسی شنیده شده است که کاملاً جسته گریخته بیان گردیده. 

لازم به ذکر است تاکنون 91 جلد از آثار تعلیمی استاد ایلیا به آستانۀ چاپ عمومی رسیده که توسط وزارت ارشاد اسلامی توقیف شده است.
  

دکتر پریس کی نژاد
سخنگوی جمعیت الاهیون (اِل یاسین) در انگلستان

94/5/17 – ساعت 10:56
 
برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت استاد ایلیا مراجعه نمایید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر